Windows 7 is op 14 januari 2020 gestopt.

Op 14 januari 2020 is Microsoft gestopt met de ondersteuning van Microsoft op Windows 7. Microsoft biedt vanaf dat moment geen technische ondersteuning meer en er komen geen nieuwe updates meer uit voor Windows 7. In 2009 verklaarde Windows dat zij 10 jaar ondersteuning bieden aan Windows 7. Eind vorig jaar is dit termijn verlopen en de officiële datum van het verlopen van de ondersteuning is vastgesteld op 14 januari 2020. 

Gevolgen

In het kort betekent dit dat er geen software- en beveiligingsupdates meer verschijnen voor Windows 7. Je computer wordt hierdoor kwetsbaarder en jouw gegevens zijn minder goed beschermd. Ook verdwijnt de klantenservice vanuit Microsoft op Windows 7. Technische vragen worden niet meer beantwoord. Je computer blijft wel werken, maar door het gebrek aan updates zijn je gegevens kwetsbaarder voor virussen en hackers. 

De ondersteuning valt ook weg voor Internet Explorer. Wanneer sites een update plaatsen of wanneer er nieuwe sites zijn ontwikkeld, wordt er niet meer gekeken of deze sites goed weergegeven worden op de versie van Internet Explorer. 

Update

Klanten adviseren wij om zo snel mogelijk Windows 7 te updaten naar Windows 10. Hierdoor zijn (bedrijfs)gegevens goed beschermd en het risico op virussen en hackers minimaal. 

Hieronder bieden wij 4 oplossingen aan:

1.    Nieuw device
Is je laptop of desktop al wat verouderd en toe aan vervanging? Lenovo heeft aan aantal mooie desktops en laptops geselecteerd die een uitstekende vervanging zijn voor een verouderd device. De producten zijn allemaal voorzien van Windows 10 Pro.  

2.    Refurbished device
Ben je wel toe aan een andere device maar is je budget niet toereikend om een nieuwe te kopen? Of ben je op zoek naar een device met dezelfde specificaties? Flex-IT heeft een aantal mooie refurbished modellen voor je geselecteerd. Voordeel van een refurbished model is dat je toch een ander device hebt met de mogelijkheid voor Windows 10, maar goedkoper is in de aanschaf. 

Al onze Refurbished modellen van Flex-IT zijn in uitstekende staat. De producten zijn doorgetest en voldoen aan de strengste kwaliteitseisen. De gradatie van de Refurbished modellen lopen uiteen. Hieronder kort een overzicht van de status van de producten:

  • Remanufactured: nieuw product van de fabrikant, geen gebruikssporen, originele doos, volledige garantie;
  • Refurbished status Approved Selection (AS): gebruikt product, minimale gebruikssporen, extra getest op werking, speciale AS verpakking,1 jaar pickup and return garantie;
  • Refurbished status A: gebruikt product, normale gebruikssporen, blanco doos, 1 jaar pickup and return garantie. 

3.    Nieuwe software
Is je device nog in order? Dan adviseren wij de software van Windows 7 te updaten naar Windows 10. We hebben verschillende opties van nieuwe software geselecteerd. 

4.    Re-used software
Naast nieuwe softwarepakketten, bieden wij ook re-used pakketten aan. Hiermee ben je wat voordeliger uit. Re-used zijn 2de hands licenties waarvan de licentie vrij is gekomen en het einde van de licentieperiode nog niet is bereikt. 

Extra informatie software update

Controleer of je device geschikt is voor het updaten van je software van Windows 7 naar Windows 10. Hieronder een overzicht van specificaties waaraan je device minimaal dient te voldoen:
Processor: 1 gigahertz (GHz) of sneller of Systeem op een chip (SoC)

  • RAM: 1 gigabyte (GB) voor 32-bits of 2 GB voor 64-bits
  • Harde schijfruimte: Minimaal 64 GB
  • Grafische kaart: DirectX 9 of nieuwer met WDDM 1.0-stuurprogramma
  • Beeldscherm: 800x600

Gevolg voor programma’s

Praktisch alle programma’s die op Windows 7 werken blijven op Windows 10 ook werken. De standaard Microsoft toepassingen en gemeenschappelijke softwaresuites blijven zeker werken. Belangrijk is dat je naar dezelfde variant overstapt. Is de huidige software Windows 7 Pro upgrade dan naar Windows 10 Pro. Maak altijd een back-up voordat je de software upgrade uitvoert. 

Minder gebruikelijke toepassingen als boekhoud- en fiscale software, games en andere toepassingen van derden kunnen mogelijk een probleem hebben met Windows 10. Wanneer je problemen hebt met programma’s die niet meer werken, volg dan de volgende stappen: 

  • Typ de naam van het betreffende programma onderin de zoekbalk.
  • Klik met de rechtermuisknop op het programma en selecteer “Bestandlocatie openen”
  • Klik met de rechtermuisknop op het programma en selecteer “Eigenschappen” daarna op “Compatibiliteit”
  • Klik op “Probleemoplosser voor compatibiliteit uitvoeren”

Windows gaat hierbij zelf proberen te zoeken naar instellingen waarin het programma wel zou moeten werken. Wanneer dit niet werkt, pas dan bij eigenschappen onder het kopje compatibiliteit, handmatig instellingen wijzigen om te testen wat werkt.

Heb je na bovenstaande uitleg nog specifieke vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice, zij helpen je van ma - vr van 09.00 - 17.30 uur graag verder. Tel. 033-4571775